Daily Archives: 31.08.2018

Strefa Edukacji

Rezerwacje – Anulacja

Published by:

Mamy kilka typów anulacji:

  • Bezkosztowa – kiedy klientowi zwracane jest 100% wpłaconej kwoty

Krok 1 – zmiana statusu rezerwacji na anulowaną lub ANULUJ REZERWACJE

Najlepiej wybrać:

Krok 2 – zmiana świadczenia na „Anulacja bezkosztowa imprezy turystycznej”

 

Krok 3 – zaznaczenie zwrotu wpłaconej przez klienta kwoty bądź przeksięgowanie jej na inną rezerwację klienta.

Krok 4 – zaznaczenie zwrotu wpłaty od Touroperatora bądź przeksięgowaniu na inną rezerwację.

Krok 5 – jeśli już została wystawiona faktura na prowizję i trzeba ją skorygować należy przejść do zestawienia prowizyjnego, którego dotyczyła faktura a następnie zaznaczyć rezerwację, którą należy skorygować i wystawić korektę.

Więcej na temat korekt w pkt. 6.5.

  • Anulacja kosztowa – procedura anulacji jest podobna jak w przypadku bezkosztowej, najpierw należy anulować rezerwację.

Przy anulacji rezerwacji najlepiej wybrać :

Krok 2 –  dodajemy nowa świadczenie, które informuje o kosztach jakie ponosi klient w związku z anulacją.

Krok 3,4 i 5 są dokładnie takie same jak w przypadku anulacji bezkosztowej.

 

 

 

Strefa Edukacji

Rezerwacje – Nowa rezerwacja

Published by:

Dodanie do CRM nowej rezerwacji założonej w systemie rezerwacyjnym MerlinX odbywa się na dwa sposoby:
1. Będąc w systemie MerlinX na liście rezerwacji należy nacisnąć ikonkę lupki na końcu wiersza.

2. Będąc w systemie CRM dla stałych klientów rezerwację można wczytać z poziomu profilu klienta wybierając przycisk WCZYTAJ REZERWACJĘ.

Gdyby jednak była potrzeba dodania rezerwacji manualnie wybieramy z górnego menu zakładkę nowa rezerwacja (link do dodania nowej rezerwacji znajduje się również pod listą rezerwacji oraz w profilu klienta).

 

Uncategorized

Rezerwacje – Lista Rezerwacji

Published by:

Na liście rezerwacji w CRM znajdują się wszystkie rezerwacje założone w systemie rezerwacyjnym, które zostały pobrane do CRM.
Zarówno rezerwacje stałe, opcjonalne jaki i anulowane.
Systemowo sortowane są wg daty utworzenia.

Wyszukać rezerwację można przy pomocy podstawowych kryteriów takich jak nazwisko klienta czy numer rezerwacji.
Rozwijając zakładkę Zaawansowane zakres poszukiwań poszerza się m.in. o daty wylotu, kierunek, hotel itd.

 

Strefa Edukacji

Tworzenie Grup Klientów (Paczki)

Published by:

Chcąc wysłać mailing bądź kartki świąteczne do klientów z bazy trzeba najpierw zebrać  ich w jedno miejsce. W CRM są to właśnie paczki klientów.

Jak tworzy się paczki?

Należy przejść do listy klientów, gdzie w zależności od celu tworzenia paczki wybieramy odpowiednie kryteria np. chcemy zobaczyć klientów, którzy mogliby mieć dzieci bo mamy świetną ofertę nowego kompleksu hotelowego w Chorwacji więc szukam klientów urodzonych od 01.01.1970 – 30.12.1988.

Lub bardziej trafnie rozwijamy listę rezerwacji klientów i wyszukujemy tych, którzy już wcześniej kupili w naszym biurze wycieczkę z dziećmi.

Można wyszukać też klientów, którzy rok temu pojechali z naszym biurem a w tym roku jeszcze nie zrobili rezerwacji.

Do utworzenia paczki z wyników wyszukiwania służy przycisk umieszczony pod listą wyszukanych klientów -> UWTÓRZ PACZKĘ

Tworząc paczkę należy nadać jej nazwę by potem łatwo odszukać ją wśród innych paczek.

Po zapisaniu paczki jest jeszcze możliwość edycji jej zawartości.


Wszystkie paczki znajdują się w zakładce KORESPONDECJA -> PACZKI

 

 

 

Strefa Edukacji

Atrybuty Klientów

Published by:

Atrybuty klientów to preferencje klientów, wg których są oni grupowani w bazie.

Atrybuty dostępne są w edycji danych każdego klienta. Każdemu klientowi można przypisać dowolną ilość atrybutów.

Istniejące atrybuty można zmienić w zakładce ADMIN -> ATRYBUTY KLIENTÓW.

Aby wyszukać klientów po danym atrybucie należy przejść do LISTY KLIENTÓW, rozwinąć link Atrybuty, zaznaczyć odpowiedni i wyszukać.

Z wyszukanych klientów można utworzyć paczkę o czym mogą Państwo przeczytać tutaj.