Szanowni Agenci,
jednym z ostatnich zagadnień jakie chcielibyśmy poruszyć w kwestii RODO jest „Bezpieczeństwo” danych zawartych w naszym systemie.
Czytamy w motywie 49:
przetwarzanie danych osobowych w zakresie bezwzględnie niezbędnym i proporcjonalnym do zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji – tj. zapewnienia odporności sieci lub systemu informacyjnego na danym poziomie poufności na przypadkowe zdarzenia albo niezgodne z prawem lub nieprzyjazne działania naruszające dostępność, autentyczność, integralność i poufność przechowywanych lub przesyłanych danych osobowych – oraz bezpieczeństwa związanych z nimi usług oferowanych lub udostępnianych poprzez te sieci i systemy przez organy publiczne, zespoły reagowania na zagrożenia komputerowe, zespoły reagowania na komputerowe incydenty naruszające bezpieczeństwo, dostawców sieci i usług łączności elektronicznej oraz dostawców technologii i usług w zakresie bezpieczeństwa jest prawnie uzasadnionym interesem administratora, którego sprawa dotyczy. Może to obejmować na przykład zapobieganie nieuprawnionemu dostępowi do sieci łączności elektronicznej i rozprowadzaniu złośliwych kodów, przerywanie ataków typu „odmowa usługi”, a także przeciwdziałanie uszkodzeniu systemów komputerowych i systemów łączności elektronicznej.
Co na CRM Dla Agenta?
Sugerujemy w pierwszej kolejności instalowanie na komputerach użytkowników programów antywirusowych, aktualizowanych Windows 10 oraz aktualnych wersji przeglądarek.
Proszę pamiętać również, iż użytkownika do systemu CRM z poziomu przeglądarki możliwy jest tylko poprzez protokół „https://”, który podwyższa poziom bezpieczeństwa w ramach dokonywanego połączenia.
W sytuacji, gdy użytkownik chce zalogować się na swoje konto:
1. Hasła dostępu powinny mieć odpowiednią długość.
2. Zmiana hasła wymuszana powinna być co ok 30 dni.
3. Nie można korzystać ponownie z tego samego hasła.
4. Stosowane są poziomy uprawnień pozwalające na ograniczenia pracownikom dostępu do części programu (uprawnienia specjalne można nadać z pozycji ekranu Admin –> Uprawnienia).
5. Sugerujemy, by pracownicy biur korzystających z programu mieli podpisane w biurze odpowiednie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, a także podpisane oświadczenia o zachowaniu danych w poufności.
WAŻNE! Powyższy tekst nie stanowi sam w sobie informacji o charakterze prawnym – jest jedynie niewiążącą interpretacją fragmentu dokumentu pochodzącego ze źrodła: https://giodo.gov.pl/pl/569/9276
Uwagi na temat powyższego artykułu prosimy przesyłać na adres crm@sykon.pl