Zagadnienia Prawne

Agencie! Sprawdź co wiesz o „zgodach” w związku z ustawą – RODO cz.3

Drogi Agencie,

obowiązek informacyjny nie jest jedyną czynnością, która czeka Cie w związku z nadchodzącą ustawą. Kolejnym zadaniem Twojego biura będzie przygotowanie odpowiednich zgód. Jak powinny wyglądać Twoje nowe pisma by wszystkie czynności związane z obsługa klienta odbyły się zgodnie z prawem?

Zgodnie z motywem 32 rozporządzenia:

Zgoda powinna być wyrażona w drodze jednoznacznej, potwierdzającej czynności, która wyraża odnoszące się do określonej sytuacji dobrowolne, świadome i jednoznaczne przyzwolenie osoby, których dane dotyczą, na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych i która ma na przykład formę pisemnego (w tym elektronicznego) lub ustnego oświadczenia.

Może to polegać na zaznaczeniu okienka wyboru podczas przeglądania strony internetowej, na wyborze ustawień technicznych do korzystania z usług społeczeństwa informacyjnego lub też na innym oświadczeniu bądź zachowaniu, które w danym kontekście jasno wskazuje, że osoba, której dane dotyczą, zaakceptowała proponowane przetwarzanie jej danych osobowych.

Milczenie, okienka domyślnie zaznaczone lub niepodjęcie działania nie powinny zatem oznaczać zgody.

Zgoda powinna dotyczyć wszystkich czynności przetwarzania dokonywanych w tym samym celu lub w tych samych celach. Jeżeli przetwarzanie służy różnym celom, potrzebna jest zgoda na wszystkie te cele. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, ma wyrazić zgodę w odpowiedzi na elektroniczne zapytanie, zapytanie takie musi być jasne, zwięzłe i nie zakłócać niepotrzebnie korzystania z usługi, której dotyczy.

Zgodnie z powyższym jasne jest, że by móc przesyłać materiały marketingowe do klientów należy mieć ich zgody. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem otrzymanie zgód klienta w formie pisemnej.

CRM Dla Agenta przygotował specjalny mechanizm, który okaże się pomocny dla Twojego biura przy wykonywaniu wyżej wymienionych obowiązków. Jego opis już wkrótce. Wszytko po to by pracowało Ci się lepiej, szybciej i sprawniej! 🙂

WAŻNE! Powyższy tekst nie stanowi sam w sobie informacji o charakterze prawnym – jest jedynie niewiążącą interpretacją fragmentu dokumentu pochodzącego ze źrodła: https://giodo.gov.pl/pl/569/9276

Uwagi na temat powyższego artykułu prosimy przesyłać na adres crm@sykon.pl