Strefa Edukacji

Drukowanie PARAGONÓW z CRM – wymogi techniczne i cenne rady

Szanowni użytkownicy CRM,

drukowanie paragonów z CRM to super ułatwienie ale czasem nawet super rozwiązania poddają się złośliwości rzeczy martwych.
Chcąc temu zaradzić przygotowaliśmy kilka punktów jak przygotować komputer i zostać bohaterem w swoim biurze gdyby paragon nie chciał się wydrukować.

Zatem dla tych, którzy już mają i dla tych, którzy przymierzają się do podłączenia drukarki fiskalnej do CRM przekazujemy kilka rad.

Rada 1 – jak przystosować komputer do współpracy z drukarką fiskalną
1. komputer powinien być klasy PC z procesorem minimum Pentium 3 oraz posiadającym co najmniej 1GB RAM
2. system operacyjny Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 z przeglądarka Internet Explorer w wersji 32 bit
3. zainstalowany sterownik do drukarki zgodnie z instrukcja (każdy otrzymał instrukcję)
4. ustawione opcje w ustawieniach Internet Explorera oraz w ustawieniach CRM zgodnie z instrukcją
(UWAGA: Po aktualizacjach Windows lub przeglądarki Internetowej wszystkie ustawienia mogą wrócić do ustawień  domyślnych.)
5. drukarka zgodna z protokołem Posnet Thermal
6. nieprzerwany dostęp do Internetu
7. komputer musi być działający, bez ustawionego wygaszacza ekranu, który się nie zawiesza, z wyłączona opcja uśpienia komputera oraz pozbawiony wirusów
8. komputer musi być bezwzględnie codziennie wyłączany
Rada 2 – jak zostać bohaterem w swoim biurze podróży kiedy drukarka odmawia drukowania paragonów

  1. a) moduł MD posiada przycisk STAN KASY- naciskamy i powinien wydrukował się raport stanu kasy.
    TAK, stan kasy się wydrukował mamy sukces, kolejny krok to przejście do listy wpłat/do rezerwacji i naciśnięcie przycisku „Paragon” lub „Drukuj paragon ponownie”
    NIE, nic nie drgnęło więc przechodzimy do punktu b)

    b) proszę sprawdzić czy drukarka jest włączona

  2. c) proszę sprawdzić czy kable są dobrze podłączone do drukarki i do komputera
    Jeżeli którykolwiek z powyższych punktów został naprawiony próbujemy znowu wydrukować STAN KASY
    TAK, stan kasy się wydrukował mamy sukces, kolejny krok to przejście do listy wpłat/do rezerwacji i naciśnięcie przycisku „Paragon” lub „Drukuj paragon ponownie”
    NIE, nic nie drgnęło więc przechodzimy do punktu d)
  3. d) tym razem proszę wyłączyć i włączyć ponownie komputer i drukarkę

Po ponownym uruchomieniu komputera i drukarki proszę wydrukować STAN KASY
TAK, stan kasy się wydrukował mamy sukces, kolejny krok to przejście do listy wpłat/do rezerwacji i naciśnięcie przycisku „Paragon” lub „Drukuj paragon ponownie”
NIE, nic nie drgnęło więc przechodzimy do punktu e)

  1. e) należy zweryfikować ustawienia przeglądarki Internet Explorer.

Ustawienia powinny być zgodne z instrukcja (w szczególności chodzi o ustawienia związane z ActiveX).
Jeżeli zmieniono ustawienia Internet Explorera należy zrestartować przeglądarkę i zalogować się ponownie do CRM.

Jeśli mimo wszystkich Twoich starań drukarka nadal nie chce współpracować, to pozostał już tylko telefon do przyjaciela czyli do supportu PIRO – 91 350 001 63